Multiple accounts: It happened edition/ Multicompte: C'est arrivé

User avatar
Cloudigger
Mystique
Posts: 1491
Joined: Fri 20 Nov 2015, 20:43
Realm: -

Multiple accounts: It happened edition/ Multicompte: C'est arrivé

Postby Cloudigger » Tue 23 May 2017, 18:27

We had to lock some players that had more than 30 accounts with only one character on each. We were always fine with the multisessionning but we have always said that we will intervene if some players abused. We are now thinking about giving an official limit of accounts. What do you think?

Nous avons dû verrouiller certains joueurs qui avaient plus de 30 comptes avec un seul personnage créé. Nous avons toujours été d'avis que le jeu était fait pour les sessions multiples, mais que nous nous tenions prêts à intervenir en cas d'abus. Nous réfléchissons maintenant à mettre en placer une limite officielle sur le nombre de comptes. Qu'est-ce que vous en pensez?


If you are one of the players that we locked, this post, and the forum is not the place to discuss your case. Our support adress is support@virtys.com

Si vous êtes un de ces joueurs aux comptes verrouillés, ce poste et ce forum ne sont pas les endroits pour en discuter. Vous pouvez le faire en nous contactant à support@virtys.com.



UPDATE: For now, we are limiting the non-premium accounts to a number of 15 by players. We will put a system in place to detect those that do not respect the rule. We will also intervene if someone disrupt the game by having too many alts or accounts. We hope we will not have to add other limits.


MISE À JOUR: pour l'instant, nous avons décidé de mettre la limite à 15 comptes non premium. Nous mettrons en place un système permettant de détecter les abus. Nous interviendrons si un joueur nuit au bon déroulement du jeu des autres, même s'il a moins de comptes non premium que cette limite.

Just to let you know, we only found about a dozen of users on our servers that had more than 15 non premium accounts.

Pour info, nous n'avons trouvé qu'une douzaine d'utilisateurs ayant plus de 15 comptes non premium.


If you have any questions, contact our support team.

Si vous avez des questions, vous pouvez nous contact à l'adresse de support.

Nina
Traducteur
Posts: 99
Joined: Tue 05 Jan 2016, 17:24
Realm: Fauconnia

Re: Multiple accounts: It happened edition/ Multicompte: C'est arrivé

Postby Nina » Tue 23 May 2017, 18:37

Ack Please don't limit! Some of us have worked very hard on our alts. :'(

Flu
Citoyen
Posts: 17
Joined: Tue 19 Jan 2016, 20:15
Realm: Filgar

Re: Multiple accounts: It happened edition/ Multicompte: C'est arrivé

Postby Flu » Tue 23 May 2017, 18:53

Just my 2 Cents. I do not think that limiting the number of accounts as such is the best solution as it will still be abused to the limit you put in place which is finally a loose-loose situation. What about limiting the number of accounts with less than 5 Chars while giving exisitng players the option to merge chars to accounts.

User avatar
Céline
Mystique
Posts: 2286
Joined: Fri 20 Nov 2015, 20:42
Realm: -

Re: Multiple accounts: It happened edition/ Multicompte: C'est arrivé

Postby Céline » Tue 23 May 2017, 19:13

A ceux qui justifient leurs abus par "j'ai enfreint aucune règle, bande de *tuuuuuuuu*"

Je rappelle les CGU. 1.8 (ii)
1.8 vous ne perturberez ni n’aiderez à perturber [...](ii) l’expérience de Jeu d’un autre joueur.

Oui c'est vague. Comme les CGU dans la plupart des jeux. Parce que les joueurs ont souvent bien plus d'imagination que les développeurs sur comment exagérer, tenter de flouer les règles etc ;) Et oui multiplier exagérément les comptes gratuits c'est moche pour les autres.

(c'est pas le mutii qui est visé, mais bien son abus)
---
~Contact : support@virtys.com~

User avatar
Cloudigger
Mystique
Posts: 1491
Joined: Fri 20 Nov 2015, 20:43
Realm: -

Re: Multiple accounts: It happened edition/ Multicompte: C'est arrivé

Postby Cloudigger » Tue 23 May 2017, 19:15

Flu wrote:Just my 2 Cents. I do not think that limiting the number of accounts as such is the best solution as it will still be abused to the limit you put in place which is finally a loose-loose situation. What about limiting the number of accounts with less than 5 Chars while giving exisitng players the option to merge chars to accounts.



That's why we did not want to give and hard cap on the number of alts.

And yes... for now we are looking to limit the number of accounts with only one character.

Ambrielle
Emperator
Posts: 70
Joined: Fri 15 Jan 2016, 12:55
Realm: Fauconnia

Re: Multpiple accounts: It happened edition/ Multicompte: C'est arrivé

Postby Ambrielle » Tue 23 May 2017, 19:44

I would suggest that multi accounts should be allowed, as long as each account after the first is a paying account having spent a minimum amount of real money, say $30 USD.

People using many email addresses to make multiple accounts with one character each, without spending any real money, they should get blocked as they are just abusing the goodwill of the devs in allowing multiple accounts and they bring nothing to the game. The upgrades like crossings are so cheap in real money that people should have no excuse for not spending (even with the GBP to USD / CAD / EUR exchange rates being in the toilet at the moment for us Brits :roll: ). Play for free is OK, if you play one character on a single account. Once you are invested enough in the game that you want an alt character, it's time to invest your money in the game :mrgreen:


My own situation : Currently have four accounts, each with all the upgrades in place ("Imperial" package I think it is called on each account), plus Emperator on one account and Princania on the other three (I realise these are not available to buy any more), with 16 characters across those accounts (5/4/4/3). That's as many as I can find time to set the queues for....


Edit - in my day job, I am a software developer, so I have a certain amount of things to say about people not paying for computer software ;)

Gopol
Mystique
Posts: 781
Joined: Wed 06 Jan 2016, 16:42
Realm: Agonedus

Re: Multiple accounts: It happened edition/ Multicompte: C'est arrivé

Postby Gopol » Tue 23 May 2017, 19:54

Le mieux, ce serait de permettre 25 ou 30 persos par compte et un seul compte.
Mais cela demande du codage et une bonne stratégie de migration, donc je suppose qu'on n'ira pas dans cette direction.

A défaut de cela, il me semble sain de limiter à 5 comptes non-premium et 10 comptes en tout.

Dans une optique 1 seul compte avec jusque 25/30 persos, il faudrait évidemment revoir un peu la monétisation.
Si il faut N écus pour débloquer toutes les options ( fourreaux etc...), alors on pourrait par exemple faire payer les traversées au delà du 5ème perso plus cher : 100 + N/5 écus. Mais la migration des comptes existants serait compliquée.

Plus complèxe mais permettant une migration plus logique : lorsqu'on achète un upgrade (genre action supplémentaire), l'achat se ferait pour 5 persos et on verrait par exemle en boutique :
  • Extra action1 (15 persos) Acheter pour 5 persos en plus ?
  • Extra action 2 ( 5 persos) ...
  • Extra action 3 ( 0 persos) Acheter pour 5 persos ?
Naturellement, il faudrait aussi trier les persos par ordre de creation ou par ordre choisi par le joueur (ordre changeable mais contre écus).

User avatar
Yushi
Emperator
Posts: 418
Joined: Thu 14 Jan 2016, 08:14
Realm: Fauconnia

Re: Multiple accounts: It happened edition/ Multicompte: C'est arrivé

Postby Yushi » Tue 23 May 2017, 20:17

I have 5 accounts, with 5 characters on each. 2 are Emperator, the other 3 are not, but are still 95% upgraded.

I'm sure whatever decision you come to, it will be fine.
I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.

User avatar
Arakismo
Citoyen
Posts: 49
Joined: Thu 09 Feb 2017, 19:31
Realm: Agonedus

Re: Multiple accounts: It happened edition/ Multicompte: C'est arrivé

Postby Arakismo » Tue 23 May 2017, 21:08

Personnellement je penses aussi qu'une limite devrait être imposé, car 30 c'est juste..abusé.

Je pensais à environ 10 comptes/personne max, après si le joueur en veut plus, il devra payer ses traversées sur chacun des comptes pour un total de 50 persos max (Avec 10 farmeurs gratuit je penses que c'est pas le gold qui va manquer mais plus le nombre d'écus disponibles sur le marché ^^)

Après je dit un chiffre comme ça, certains pourront penser que c'est trop ou pas assez sévère, je suis pas vraiment affecté par le problème car tout mes persos sont sur mon vieux compte+Steam avec des traversées...
''Mes ancêtres me sourient, Impériaux! Pouvez-vous en dire autant?''




-Joueur depuis le 18/04/2012

Alyana
Emperator
Posts: 99
Joined: Wed 20 Jan 2016, 00:40
Realm: Alchimideon

Re: Multiple accounts: It happened edition/ Multicompte: C'est arrivé

Postby Alyana » Tue 23 May 2017, 21:12

J'ai l'impression que vous vous mélangez entre deux chose : l'idée est de mettre une limite a l'abus de multi, pas de bannir le multi.

Cloud, j'ai l'impression qu'il y a en fait deux choses : d'une part le nombre de comptes, d'autre part le nombre de personnages.

Céline a dit que cela pouvait se justifier par l'influence sur l'expérience de jeu des autres joueurs. Je ne suis pas d'accord, quelle est la différence (pour le joueur, pas pour la dev team) entre 30 personnages sur 30 comptes et 30 personnages sur 6 comptes ? Il n'y en a pas, tu peux avoir exactement les même personnages dans chacun des deux cas. Je connais des joueurs qui ont des comptes premiums avec autant de personnages. L'effet sur le metagame est donc le même quel que soit l'option retenue (bon ou mauvais effet, ce n'est ici pas le débat).

La vraie différence est que dans un cas, de l'argent va aux développeurs, et pas dans l'autre. Parce que l'expérience de jeu est sensiblement a même pour le joueur. Avoir 30 compte sans payer un euro n'est pas un problème pour le joueur, mais ce n'est pas fairplay ni correct pour l'équipe de développement. c'est pourquoi je comprends et supporte totalement l'idée d'une limitation du nombre de comptes non-premium.


Du coup, il y a un problème d'argent avec le comptes multiples, et un complètement différent avec le nombre de personnages en jeu. Je pense, pour de nombreuses raisons, que disposer de plusieurs, voire de très nombreux personnages, est très mauvais pour l'équilibre du jeu et le metagame, mais c'est sans doute trop tard pour changer de cap, en plus du fait que cela ne semble pas dans les plans de l'équipe du jeu et requiert de toute façon un très grand nombre de joueur, surtout au vu de la complexité de TS.

Pour le problème du multicompte, c'est certain qu'il s'agit d'argent "perdu" pour la team, et parfaitement compréhensible de fixer une limite au nombre de comptes par personne (10 me semble très raisonnable, ça devient vite un boulot a plein-temps...). Après, j'ai connu le problème pendant longtemps (et toujours existant d'ailleurs pour des amis qui jouent encore) su Ogame : mettre une limite est difficile, et il y a toujours des moyens de la franchir (proxys, IP randomizer, etc...) . La solution de Gopol me semble intéressante (1 seul gros compte par personne), mais comme il le disait probablement difficile à développer.



Guys, I feel like you are mixing some things, the idea is to set a limit to the abuse of multi, not to ban multi.


Cloud, I think there's two things in your problem : number of account for one part, number of characters on the other one.

Celine, you said that the problem was to influence other players game experience. What is the difference (for the player, not for the dev side) between 30 chars on 30 accounts, and 30 chars on 6 accounts ? There is no real difference, you can have quite the same chars each way you choose. I know some players managing full premium accounts with that much chars. That is the same number of characters, and the same effect on the game meta (even good or bad, that is not the question today).

The real difference is that in one case, some money dropped in the game team pocket, and not in the other. Because the game exeprience is quite the same for the player. Having 30 accounts without giving a single dollar isn't a problem for the player, but it is not fair for the game team. and I totally understand (and support) a limitation of the non-premium account number.

So you got a money issue with multiple accounts, and a totally different one with the number of characters ingame. I think, for many reasons, that multi-characters is really bad for the game balance and metagame, but it's probably too late to fix that (and seems not to be what you want, requires a huge amount of players, etc...).

For the multi-account issue, it is quite sure that's money lost for the game, and that is perfectly understandable to set a limit to the account number per person (10 accounts seems to be a fair limit to my eyes). But knowing the problem for a long time with another game I played (Ogame), limitating it is really hard and you always have some tricks to bypass it. Gopol solution seems to bequite interesting (1 big account/person) but as he said, could be hard to develop for you.

User avatar
guivou
Mystique
Posts: 649
Joined: Thu 14 Jan 2016, 12:27
Realm: Alchimideon

Re: Multiple accounts: It happened edition/ Multicompte: C'est arrivé

Postby guivou » Tue 23 May 2017, 22:15

Arakismo wrote:Personnellement je penses aussi qu'une limite devrait être imposé, car 30 c'est juste..abusé.


tout à fait d'accord que 30 comptes gratuits c'est de l'abus , 5 comptes gratuit à 1 perso me parait une bonne limite
Apres , pas forcement besoin de mettre une limite aux nombres de comptes payants à 5 perso (10 ce qui fait 50 perso doit déjà être une limite difficile à dépasser en pratique : une journée ne faisant que 24h)
ps : je suis pas forcement représentatif avec mes 2 comptes à 5 + 3 perso (j'ai acheté une traversé pour le 9ieme perso il y a plusieurs mois)

swann88
Traducteur
Posts: 99
Joined: Fri 04 Mar 2016, 03:48
Realm: Fauconnia

Re: Multiple accounts: It happened edition/ Multicompte: C'est arrivé

Postby swann88 » Tue 23 May 2017, 23:25

Alyana wrote:Celine, you said that the problem was to influence other players game experience. What is the difference (for the player, not for the dev side) between 30 chars on 30 accounts, and 30 chars on 6 accounts ? There is no real difference

of course it affects all of us! For one thing it increases the load on the servers without providing the resources to upgrade them.
And its not like these people even need to spend their own money since you can buy blue crowns in the market.

Demorgone
Citoyen
Posts: 37
Joined: Sun 17 Jan 2016, 07:58
Realm: Alchimideon

Re: Multiple accounts: It happened edition/ Multicompte: C'est arrivé

Postby Demorgone » Wed 24 May 2017, 00:14

pour ma part jai toujours milité pour une restriction des comptes... le plus large possible..

ghosss93
Défricheur
Posts: 1
Joined: Tue 23 May 2017, 22:09
Realm: -

Re: Multiple accounts: It happened edition/ Multicompte: C'est arrivé

Postby ghosss93 » Wed 24 May 2017, 00:30

I think 1 person 1 account to make a long life game. IP with many account MUST BE BANNED.
1. It make the game mode fast, short game life. Unworthy real money.
2. Ppl need real life, u have many account mean u need to online everytime everywhere. Thats cancerous and dangerous.
3. It hooking ppl to use cheat and bot. U know some of that things have virus. Beside destroy the game, it may destroy real life too.
4. Game use to be fun, not change ppl bcome greedy and evil.

Regards,
Tx

Ambrielle
Emperator
Posts: 70
Joined: Fri 15 Jan 2016, 12:55
Realm: Fauconnia

Re: Multiple accounts: It happened edition/ Multicompte: C'est arrivé

Postby Ambrielle » Wed 24 May 2017, 07:31

ghosss93 wrote:I think 1 person 1 account to make a long life game. IP with many account MUST BE BANNED.

IP addresses are not a magic bullet and people shouldn't get too hung up on them. Things like VPN services and tor allow people to mask their IP addresses, some ISPs allocate an IP address that is dynamic, so a new one is drawn from their pool if you disconnect the modem and reconnect, and still others provide each user with a routed subnet of real IP addresses, so they don't have to use the 192.168.x.x range on their local network. This last type of ISP is rare nowadays due to IPv4 address exhaustion, but I use such a provider. I have 16 unique IPv4 addresses in a /28 subnet and a /48 allocation of IPv6 addresses, which is 65536 IPv6 subnets. Each IPv6 subnet contains 18 quintillion unique, routable addresses. IPv4 address exhaustion also brings carrier grade NAT into play where the user gets allocated a non-routable address (from RFC 1918) by the ISP and then the ISP presents a single real IPv4 address for all of its customers, basically the same as how two computers on most home networks present as the same public IP address to internet sites.

So, I could play each of my four accounts on its own real IPv4 address and if I wanted to make many accounts I'd move to IPv6...

Yopsolo
Bâtisseur
Posts: 139
Joined: Tue 04 Apr 2017, 20:29
Realm: Fauconnia

Re: Multiple accounts: It happened edition/ Multicompte: C'est arrivé

Postby Yopsolo » Wed 24 May 2017, 07:42

Cela m'a toujours étonné la capacité de l'être humain à profiter un maximum des libertés/ressources qu'on lui laisse sans se soucier le moins du monde de ce que cela implique pour les autres, quitte à faire écrouler le système (non ce n'est pas un laïus écolo ^^ )...
Pourtant on le sait que chaque action a ses conséquences...

Personnellement, cela ne me viendrait pas à l'idée de profiter de quelque chose sans donner en retour.
Mais c'est malheureusement monnaie courante.

Donc :
- non à l'interdiction du multicompte
- oui à la limitation du nombre de comptes (gratuits ou non d'ailleurs). D'ailleurs quelle est la limite physique du nombre de perso? Car je dois avoir 12 et j'ai madame qui comment à râler sérieusement ... et je n'ai pas encore parlé en dormant :D

J'aimerai savoir aussi comment fait-on pour déterminer AVEC certitude que deux comptes gratuits sont joués par le même bonhomme (email, IP, fréquents échanges...). Car c'est trop souvent le simple "désolé" quand on se trompe (voir 1ère phrase ;) )

Sniq
Bourlingueur
Posts: 83
Joined: Fri 22 Jan 2016, 16:16
Realm: Lanfar

Re: Multiple accounts: It happened edition/ Multicompte: C'est arrivé

Postby Sniq » Wed 24 May 2017, 09:31

swann88 wrote:
Alyana wrote:Celine, you said that the problem was to influence other players game experience. What is the difference (for the player, not for the dev side) between 30 chars on 30 accounts, and 30 chars on 6 accounts ? There is no real difference

of course it affects all of us! For one thing it increases the load on the servers without providing the resources to upgrade them.
And its not like these people even need to spend their own money since you can buy blue crowns in the market.


Someone has to buy the BCs to supply BCs in game. While "these people" may not spend their money, they MAY encourage other players to buy BCs (if they can somehow improve the gaming experience of other players).

So the question is, does their existence do more good or do more harm to the game as a whole? I don't have the data but I lean on to believe that they are helping the game in general.

User avatar
Woody
Emperator
Posts: 231
Joined: Fri 08 Jan 2016, 16:02
Realm: Fauconnia

Re: Multiple accounts: It happened edition/ Multicompte: C'est arrivé

Postby Woody » Wed 24 May 2017, 09:48

4 accounts - 20 toons. All of these toons have been worked and progressed, for over 3 years of game play. I must have spent at least £500 on this game over the course of those years ( ouch ) including supporting the devs with purchasing an emporator package. All of these toons have completed Den. 10 of these toons have completed grimaldez and 5 of these toons have finished Norstria including Tarsquan questline.

I'm 100% positive my friends Falk and Cloud won't ban me, but when you read a newb demanding this is so... it just makes my blood boil. :x
Classic, Fantastic, Romantic

franckb17
Citoyen
Posts: 25
Joined: Fri 06 May 2016, 17:44
Realm: Alchimideon

Re: Multiple accounts: It happened edition/ Multicompte: C'est arrivé

Postby franckb17 » Wed 24 May 2017, 11:22

Hello,

Avoir plusieurs perso avec lesquels on joue vraiment, c’est bien je pense. Comme cela on peux continuer à jouer avec l’un lorsque les autres sont occupé à finir leur activité.

Maintenant avoir une armée d’alt, avec lesquels on passe simplement en vitesse pour relancer leur unique activité, bof bof bof.

Peut-être limité le nombre action identique que l’on peut-faire par semaine pour chaque perso. Par exemple , uniquement 100 taille de pierre , 20 crafts de mur, …. par semaine. ET obligation de devoir tuer un boss, réaliser une quête, visiter X lieu, …. par semaine.

Bref, ne garder que les perso qui jouent réellement et bloquer les perso qui sont installé dans un atelier pendant 3 mois pour ne faire qu’une seule et unique activité.

kaminoki
Bourlingueur
Posts: 96
Joined: Thu 14 Jan 2016, 23:13
Realm: Agonedus

Re: Multiple accounts: It happened edition/ Multicompte: C'est arrivé

Postby kaminoki » Wed 24 May 2017, 11:34

100 taille de pierre ?
quand ta guilde a besoin de 6k bloc de marapis par exemple limite a 100 taille par semaine est pas du tout possible
pour les structures de guilde la non plus ca passe pas
on parlerat meme pas du grimalroc dont il faut 10 rocher pour esperer avoir un bloc de grimalpure (700h en moyenne )


Return to “Therianblog”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests